Fråga: Är det frakt på cykleln hem till mig?
Svar: Många av våra cyklar levereras Fraktfritt hem till kunden med DHL.
det står alltid i texten vid cykeln om den är med Frifrakt, annars är det max 295 kr i frakt hem till kunden oavsett antal cyklar man beställer samtidigt.
Man får alltid en avisering så man vet när cykeln kommer att levereras, endast dagtid.
-
Fråga: Kan man följa godset/Cykeln när man beställt den?
Svar:Ja det kan man via vår Spårningstjänst med DHL-Freight där man skriver i sitt Kollinummer som man får så snart cykeln är på väg från oss hem till er så ser man var godset/cykeln är just nu.
-
Fråga: Varför går inte vänster pedal att skruva fast?
Svar: Vänster pedal har vänster gänga skruvas fast åt fel håll. Tänk på att det är en höger pedal och en vänster pedal, det står i änden på pedalen. (r=höger v=vänster)
Vänster pedalen har även små sträck i metallen vid gängorna.- -Fråga: Vad är det för garanti/hur gör jag om något går sönder?Svar: Vi följer konsumentköplagen och kontakta alltid oss innan ni lämnar in cykeln för ev reparation till er lokala verkstad.-Fråga: Hur får jag 3 månader gratis försäkring när jag beställer en cykel? Svar: När du beställt en cykel eller flera måste du maila hela ditt personnummer till kontor@cykelfritid.se då vi inte får med de fyra sista vid beställning. När du mailat så registrerar vi och du får 3 månader fri försäkring på din cykel. -Fråga: Jag har motigit en skadad vara i min leverans, hur gör jag?Svar: Om du har motagit en skadad vara så skickar du ett mail till oss på info@onlinecykel.se Mailet ska innehålla ordernummer, beskrivning av skada, och gärna en bild på skadan. Så att vi på bästa sätt ska kunna lösa ditt ärendet.-Fråga: Stämmer leveranstiderna under lagerstatus?Svar: Alla Leveranstider är preliminära och kan komma att förändras. Vi jobbar regelbundet med att uppdatera leveranstiderna utifrån datumen vi får utav våra leverantörer.