Priser inkl. moms

Vanliga frågor till Onlinecykel.

Fråga: Är det frakt på cykleln hem till mig?

Svar: Många av våra cyklar levereras Fraktfritt hem till kunden med DHL.

det står alltid i texten vid cykeln om den är med Frifrakt, annars är det max 295 kr i frakt hem till kunden oavsett antal cyklar man beställer samtidigt.

Man får alltid en avisering så man vet när cykeln kommer att levereras, endast dagtid.

-

Fråga: Kan man följa godset/Cykeln när man beställt den?

Svar:Ja det kan man via vår Spårningstjänst med DHL-Freight där man skriver i sitt Kollinummer som man får så snart cykeln är på väg från oss hem till er så ser man var godset/cykeln är just nu.

-

Fråga: Varför går inte vänster pedal att skruva fast?

Svar: Vänster pedal har vänster gänga skruvas fast åt fel håll. Tänk på att det är en höger pedal och en vänster pedal, det står i änden på pedalen. (r=höger v=vänster)

Vänster pedalen har även små sträck i metallen vid gängorna.
-
 -
Fråga: Vad är det för garanti/hur gör jag om något går sönder?
Svar: Vi följer konsumentköplagen och kontakta alltid oss innan ni lämnar in cykeln för ev reparation till er lokala verkstad.
-
Fråga: Hur får jag 3 månader gratis försäkring när jag beställer en cykel? 
Svar: När du beställt en cykel eller flera måste du maila hela ditt personnummer till kontor@cykelfritid.se då vi inte får med de fyra sista vid beställning. När du mailat  så registrerar vi och du får 3 månader fri försäkring på din cykel. 
 -
Fråga: Jag har motigit en skadad vara i min leverans, hur gör jag?
Svar: Om du har motagit en skadad vara så skickar du ett mail till oss på info@onlinecykel.se Mailet ska innehålla ordernummer, beskrivning av skada, och gärna en bild på skadan. Så att vi på bästa sätt ska kunna lösa ditt ärendet.
-
Fråga: Stämmer leveranstiderna under lagerstatus?
Svar: Alla Leveranstider är preliminära och kan komma att förändras. Vi jobbar regelbundet med att uppdatera leveranstiderna utifrån datumen vi får utav våra leverantörer. 
-
-
Fråga: Monterar ni tillbehör på beställd cykel?
Svar: Då många beställer tillbehör med cykel under högsäsong kommer vi inte hinna göra det på alla, samt att vi inte vet om det är till denna cykel. Om just du vill att vi ska montera något på din beställda cykel är det bara att mailainfo@onlinecykel.se eller ring oss på 0142-19205 så ordnar vi det utan problem. 
OBS. Skärmar, framlysen, pakethållare monteras inte pga begränsad plats och större risk för fraktskada på produkterna. 
T.ex Flaskställ, reflexer, sadelväska kan monteras